dinsdag 8 augustus 2006

Willemsbrug


Op mijn vaste dinsdagavondrondje deze keer richting Rotterdam. Het eerste stuk heb ik flink wind tegen maar kan tot aan de Van Brienenoordbrug het gemiddelde toch nog rond de 22 km/u houden. De beklimming van deze brug brengt het gemiddelde vrij snel onder de 21 (klimmen op een ligfiets is nog steeds niet mijn ding), maar de afdaling vergoedt veel. Een nieuw record kan worden bijgeschreven (49,5 km/u), als ik wat meer op de teller dan op de weg had gelet, dan had ik de vijftig wel gehaald, maar wellicht ook het ziekenhuis; het blijkt bij deze snelheid en deze wind een uitdaging om het rechte spoor te houden.
Na de Willemsbrug, waar de beklimming enorm meeviel, zowel wind mee als veel stoplichten tegen. Ook het feit dat de oefenwedstrijd Feyenoord-Chelsea (0-1) net was afgelopen, gaf veel extra verkeer en dus geen hoog gemiddelde. Het allerlaatste stuk in Ridderkerk ging wel weer als vanouds zodat het gemiddelde net boven de 23 uitkwam.

Totaal: 31,27 km

Geen opmerkingen: