zondag 6 augustus 2006

Streefkerk en Groot-Ammers


Zondagochtend, volgens afspraak, in alle vroegte een rondje fietsen. Deze keer opnieuw de Alblasserwaard, nu iets verder dan waar ik vorige week het land indook. In Streefkerk de auto neergezet en oostwaarts richting Gelkenes. Had ik nog nooit van gehoord, maar dat bleek de overkant van het pontje van Schoonhoven te zijn. Ik ben daar in het verleden regelmatig op het pontje gereden, maar de naam heb ik dus niet onthouden.
In Gelkenes zuidwaarts en vrij snel weer terug, ik had per slot van rekening beloofd voor het ontbijt weer terug te zijn. Op dat moment zat het gemiddelde goed boven de 25 km/u, maar dat zakte allengs 24,47 vanwege de tegenvallende wind. Ik had van tevoren wel op de kaart gekeken maar geen tijd gehad om een GPS-route uit te zetten. Als gevolg hiervan kwam in Groot-Ammers weer op de route van de heenreis. Daar moeten we de volgende keer dus wat meer tijd voor inruimen.

Totaal 24,48 (in 23 seconden meer dan een uur)

Geen opmerkingen: