zaterdag 7 januari 2006

Oliebollentoernooi

Vrijdagavond werd bij mijn tafeltennisvereniging het traditionele oliebollentoernooi gehouden: het eerste toernooi van het jaar en, een week voorafgaand aan de clubkampioenschappen, een indicatie voor de vorm van de diverse spelers. Ik zat in een zeer eenvoudige poule maar slaagde er toch in een partij te verliezen. Piet van Buren was sterker en later bleek dat z´n enige winstpartij van die avond te zijn. Doordat ik de rest van m'n partijen in de poule won, mocht ik de finale tegen de winnaar van de andere poule, m'n teamgenoot Patrick Weijers, spelen. Het kost me de laatste tijd veel moeite in de buurt van winst te komen, voornamelijk door conditiegebrek. Deze avond ging het anders: een afgetekende 4-2 winst waar 4-1 en 4-0 ook zeker tot de mogelijkheden behoorden. Betekent dat dan dat ik de topfavoriet ben voor de titel van clubkampioen? Allesbehalve! Veel zal afhangen van de loting. Tegen Bram heb ik de laatste twee jaar nog nooit gewonnen, tegen RenĂ© heb ik het altijd moeilijk, ook Sander en Dennis kunnen het me lastig maken. Het belooft in ieder geval een spannend toernooi te worden waarbij Patrick de topfavoriet blijft (zolang hij mij niet te vroeg tegenkomt).
Dat ik veel gegeven heb in de partij tegen Patrick mag uit de foto blijken...

Geen opmerkingen: