maandag 16 januari 2006

Clubkampioenschappen HBM/Taveri

Afgelopen zaterdag waren de clubkampioenschappen van mijn tafeltennisvereniging, jaargang 2005. Oorspronkelijk bedoeld om te verspelen in december van het vorige jaar, maar te veel verhinderingen zorgden voor uitstel.
Mijn loting bleek achteraf gunstig aangezien ik een aantal niet gewenste tegenstanders ontliep richting finale, maar dat betekende ook dat ik niet erg op de proef werd gesteld en dus geen idee had hoe het met de vorm gesteld was. Ook kwam ik niet echt in m'n ritme. In de voorronde was Dennis de enige tegenstander van formaat maar hij kreeg een eenvoudige 3-0 om z'n oren.
In de kwartfinale had ik het erg moeilijk tegen Bart, die al met net zo vervelend rubber speelt als ik zelf. Ver voor in de eerste game, maar hij kroop terug en de eerste game wist ik nipt te winnen. De tweede game was ik redelijk kansloos. Door in de derde en vierde game bekeken te spelen alsnog winst en door naar de halve finale. Patrick en Bram in de ene halve finale, ik tegen Ward in de andere. Ik heb nog nooit van Ward verloren en ik won de eerste game dan ook met 11-0 en stond in de tweede met 4-0 voor. Vervolgens verloor ik mijn concentratie, en ook drie achtereenvolgende games. In de vierde game kon ik de 7-2 achterstand nog ombuigen naar 10-10 maar een geluksbal van Ward werd me fataal. In de troostfinale speelde ik tegen Bram en het ging beter dan verwacht, zelfs nog matchpunten gehad (10-8 in de vijfde game) maar ik verloor met 12-10. Eindresultaat: vierde plaats waar ik in de afgelopen jaren continue tweede werd en vorige week Patrick nog verslagen had. Geen goed toernooi dus. Volgend jaar (eind dit jaar eigenlijk) beter!

Geen opmerkingen: