vrijdag 11 september 2009

De Baron verder aangekleed

Inmiddels is de Baron vijf maanden in m'n bezit en heb ik er veel te weinig op gefietst. De factor tijd is de voornaamste belemmering. Naast fietsen met de Baron, ga ik ook met enige regelmaat met de Paseo op stap. Echter allemaal kleine ritjes. Een paar weken geleden op zondag vroeg opgestaan om een rondje Dordrecht te rijden, een ritje van 35 kilometer. Heerlijk, lekker zonnetje, weinig verkeer, zou ik vaker moeten doen maar ja...
In de afgelopen maanden is er veel aan de Baron veranderd. Allereerst heb ik toch maar besloten om er andere pedalen op te zetten. Ik was zo tevreden over de Speedplay Frog op de Paseo dat ik nog een setje gekocht heb. Zo kan ik met dezelfde fietsschoenen beide fietsen bereiden. Verder heb ik een nieuwe Ventisit mat gekocht en is er een achterspatbord gemonteerd. Daarnaast heb ik een nieuwe snelheidsmeter aangeschaft, een hele mooie luxe. Geschikt voor beide ligfietsen, en het apparaat herkent op welke fiets er gemeten wordt. Verder toont hij temperatuur, hoogte, gemiddelde snelheid, zit er een cadansmeter op en kan er ook een hartslagmeter worden geactiveerd. Een erg mooi apparaat van Sigma, de ROX9. Een aanrader!
De tandwielen aan de voorzijde van de fietsen waren nogal afwijkend en zijn daarom ook vervangen door een setje dat meer in mijn straatje past. Het middelste tandwiel was iets groter dan gemiddeld, het grootste tandwiel had maar liefst 65 tanden en het kleinste tandwiel was iets kleiner dan gemiddeld. Wel een enorm bereik maar er was geen derailleur te vinden die zo'n bereik aankon. Besloten om te gaan voor nieuwe tandwielen en een fatsoenlijke derailleur. Henk Rijploeg uit Ridderkerk van Rijploeg2wielers is mijn grote vriend die mij diverse keren uitstekend heeft geholpen.
De laatste investering zit er ook aan te komen: ik ga maandag a.s. kijken naar een bagagepunt. Maar daarover later meer...

Geen opmerkingen: