zondag 23 juli 2006

Zondagmorgen in alle vroegte...


Ik heb mezelf voorgenomen om met enige regelmaat op zondagmorgen, als mijn dames nog slapen, te gaan fietsen. Ik stond even na zessen op en zat al om half zeven in de auto, op weg naar het zuiden. Pas onderweg kreeg ik het idee om bij Moerdijk de snelweg af te gaan en westelijk te gaan fietsen. De auto werd in de haven (dat klinkt veel indrukwekkender dat het in werkelijkheid is) van Moerdijk geparkeerd en in een rustig tempo werd er gefietst richting Klundert. Al snel buiten Moerdijk veranderde de prachtige asfaltweg in een hobbelige klinkerweg. Dat betekende automatisch dat ik voor een andere route als terugweg opteerde. Even voor Klundert moest ik kiezen tussen linkaf naar Zevenbergen en rechtsaf naar Klundert. Ik houd dus absoluut niet van kiezen dus ging ik eerst rechtsaf met in het achterhoofd het idee om later ook nog naar Zevenbergen te gaan. Klundert was ik zo door (en zo hard fietste ik niet) en onderweg naar het Hollands Diep kwam ik op een fietspad waarbij de parallelweg was afgesloten door een groot hek. Fietsers konden echter doorrijden. Het bleek een enigszins afgesloten industrieterrein Moerdijk te zijn. Even later kon ik hier weer vlot vanaf en reed vervolgens richting Zevenbergen. Aangezien de tijd in mijn nadeel begon te werken, sloeg ik kort voor Zevenbergen linksaf en kwam langs een bord waarop stond aangegeven dat de weg was afgesloten. Enigszins eigenwijs toch doorgereden en voor fietsers bleek de doorgang open te zijn. Wel kwam ik weer op het industrieterrein Moerdijk terecht. Op zoek naar de uitgang kwam ik een Turkse Marokkaan (of een Marokkaanse Turk) tegen die op mijn vraag naar de kortste route naar Moerdijk slechts kon uitbrengen 'ik geen Nederlands'. Dat was spijtig. Toch maar doorgereden en uiteindelijk gekeerd. Ik kwam onze allochtoon wederom tegen en we hebben vriendelijk naar elkaar geknikt. Zo´n twintig minuten later, ik was inmiddels van het industrieterrein af, kwam ik hem zowaar weer tegen. Er was dus een kortere route, die moet ik later nog maar ´s vinden.
Na anderhalf uur kwam ik weer in Moerdijk terug en na een korte terugreis samen met mijn dames ontbeten.

Totaal: 36,59 km

Geen opmerkingen: